Tilaus- ja sopimusehdot

Voimassa 1.10.2016 alkaen
Päivitetty 11.9.2024

SISÄLLYSLUETTELO

1. Yleistä verkkokaupasta
2. Tilaaminen
3. Maksaminen verkkokaupassa
4. Hinnat
5. Toimitusaika
6. Toimitustapa ja toimituskulut
6.1. Toimitusosoite
6.2. Toimitukset useassa eri lähetyksessä
6.3. Toimituksen seuranta
6.4. Lähetyksen saapuminen ja luovutus
6.5. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
7. Henkilötiedot
8. Vaihto- ja palautusehdot
9. Palautuksesta aiheutuvat kulut
10. Takuu
11. Reklamaatiot
12. Muut ehdot ja vastuut
13. Muuta
14. For our international customers

1. Yleistä verkkokaupasta

Toivotamme teidät tervetulleeksi verkkosivustollemme. Olkaa hyvä ja lukekaa tässä asiakirjassa esitetyt käyttöehdot. Käyttämällä tätä verkkosivustoa suostutte noudattamaan käyttöehtoja.

Verkkokaupan tuotteita myy SS Datapalvelu Oy, Y-tunnus 2334779-5. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen sekä Y-tunnuksen saaneille yrityksille.

Tuotteiden hinnat sivustoilla sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Verkkokaupan tarjoukset ja hinnat koskevat vain verkkokaupan kautta tehtyjä tilauksia.

Sopimusehtoihin ja niiden soveltamiseen sovelletaan Suomen lakia.

2. Tilaaminen

2.1. Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.datakauppa.fi (www.datapalvelu.fi) ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan automaattisella sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Sivuiltamme voit tilata ilman kirjautumista asiakkaaksemme. Voit myös halutessasi luoda käyttäjätilin rekisteröitymällä asiakkaaksemme, rekisteröintipaikka löytyy etusivulta oma tili -kohdasta. Tällöin (kirjautumalla tunnuksillasi sisään) näet esim. tilaushistoriasi eikä sinun tarvitse syöttää tietojasi joka kerta uudelleen. Asiakas on vastuussa siitä, että käyttäjätunnukset pidetään luottamuksellisena ja että käyttäjätunnuksien käyttöön liittyviä väärinkäytöksiä vältetään. Asiakas on yksin vastuussa käyttäjätunnusten väärinkäytösten seurauksista, joita aiheutuu annettujen käyttäjätunnusten luvattomasta käytöstä. Asiakas ei saa luovuttaa tai siirtää käyttäjätunnuksia kolmannelle osapuolelle tai muulla tavoin saattaa niitä julkisesti saataville ja mahdollisesti väärinkäytettäviksi.

2.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Jos olet rekisteröitynyt asiakkaaksemme ja kirjautunut sivuillemme sisään näitä tietoja ei tarvitse syöttää. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja toimituksesta.

2.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, toimitusajat ja ymmärtäneen tuotetietojen ja tuoteselosteen sisällön.

2.4. SS Datapalvelu Oy on sitoutunut toimittamaan tilauksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. SS Datapalvelu Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen hinta, ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

3. Maksaminen verkkokaupassa

Maksupalvelun tarjoaa Klarna Checkout. Tarkemmat Klarnan ehdot luettavissa tästä linkistä.

Osta nyt – maksa myöhemmin!

Näitä ehtoja sovelletaan sinun ja tämän kaupan välillä, josta ostat tavaroita, lippuja tai palveluita, kun valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin.

Kun valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, tarjoamme sinulle mahdollisuuden maksaa eräpäivänä, joka on 30 päivää tavaroiden tai lippujen lähettämisestä tai siitä päivästä, josta lähtien palvelut tai digitaalinen sisältö on käytettävissäsi. Siirrämme saatavamme Klarna Bank AB:lle (“Klarna”). Klarna lähettää sinulle sähköpostitse maksuohjeet ostoksen maksamiseksi suoraan Klarnalle. Jos haluat mieluummin vastaanottaa maksuohjeet postitse, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun tehtyäsi oston. Yhteystiedot ja muuta tietoa Klarnasta löydät sivulta klarna.fi.

Maksut

Veloitamme sinulta laskutusmaksun 0 €. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa hinnastonsa mukaisen muistutusmaksun. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.

Luottotarkistus ja henkilötietojen käsittely Klarnalla

Jos valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, Klarna arvioi luottokelpoisuutesi.

Klarna käsittelee henkilötietojasi täyttääkseen velvollisuutensa sekä tätä sopimusta että muita tarkoituksia koskien, jotka on mainittu Tietosuojaselosteessamme. Tietosuojaseloste on luettavissa täällä sekä verkkosivuillamme, ja käyttämällä Klarnan palveluja vahvistat, että olet lukenut selosteen. Käsittelemme henkilötietojasi esimerkiksi tunnistaaksemme ja analysoidaksemme asiakkuutesi, suorittaaksemme luottoarvioinnin, markkinoidaksemme ja kehittääksemme liiketoimintaamme. Saatamme myös siirtää tietojasi valituille osapuolille (kuten luottotietotoimistoille), jotka sijaitsevat mahdollisesti EU:n/EAA:n ulkopuolella. Tietosuojaselosteessamme on lisätietoa tietojen jakamisesta, oikeuksistasi omiin tietoihisi, kuinka saat meihin yhteyden kysymyksissäsi tai teet valituksen viranomaisille.

Luovutus tai siirto

Sinulla ei ole oikeutta luovuttaa tai siirtää näiden ehtojen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi kenellekään muulle. Me voimme luovuttaa tai siirtää nämä ehdot tai minkä tahansa näiden ehtojen mukaisen oikeuden tai velvollisuuden kolmannelle osapuolelle milloin tahansa sillä edellytyksellä, että ehdot eivät sen johdosta muutu sinulle epäedullisemmiksi.

Maksu noudettaessa

Voit myös halutessasi maksaa tilauksen noutaessasi sen SS Datapalvelun myymälästä Ilmajoelta. Lisää tuote/tuotteet ostoskoriin, siirry Ostoskori-sivulle ja valitse Nouto Datapalvelun myymälästä -toimitustapa. Sen jälkeen klikkaa Siirry kassalle -painiketta. Jos Klarnan maksutavat tulevat näkyviin Kassa-sivulla, klikkaa toimitustapojen alapuolella olevaa Valitse toinen maksutapa -painiketta, jolloin Maksu noudettaessa -vaihtoehto on valittavissa.

4. Hinnat

Verkkokaupassa olevien tuotteiden hinnat määräytyvät tilaushetkellä voimassa olevien hintojen mukaan. SS Datapalvelu Oy pidättää oikeuden muuttaa hintoja. Muuttuneista tuotteiden- ja kuljetuskustannusten noususta johtuen tilaustuotteiden hinnat on varmistettava ennen tilausta.

5. Toimitusaika

5.1. SS Datapalvelu Oy on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. SS Datapalvelu Oy ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin SS Datapalvelu Oy ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

5.2. SS Datapalvelu Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.

5.3. Lähetämme tuotteita arkisin ma-pe. Joten jos tilaat varastossa olevan tuotteen maanantaista perjantaihin ennen klo 17.00, on tilauksesi yleensä käsittelyssä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Varastotilanteesta ja toimituksen nopeudesta riippuen paketin saapumiseen kuluu 2-7 arkipäivää.

Verkkokaupasta voi tilata myös tuotteita, jotka ovat saapumassa varastoomme vasta myöhemmin (toimitusaika 2-14 päivää). Tilauksenne pakataan ja lähetetään yleensä 1-7 päivän sisällä tuotteen saapumisesta varastoomme.

Joissain tapauksissa lähetys saatetaan toimittaa suoraan valmistajan tai maahantuojan toimipaikasta. Tällöin lähettäjän tiedoissa saattaa näkyä joku muu yritys kuin SS Datapalvelu Oy.

Pyrimme informoimaan Teitä poikkeavista toimitustilanteista ja ajoista.

5.4. Jos tilauksesi ei ole saapunut 14 päivän kuluessa, otathan meihin yhteyttä joko soittamalla 040 837 3900 tai lähettämällä sähköpostia asiakaspalvelu(at)datapalvelu.fi.

5.5. Suurempien tuotteiden toimituksissa saatamme käyttää myös muita toimitustapoja, kun verkkokaupassa on mainittu. Näin pyrimme takaamaan teille ehjät tuotteet ja mahdollisimman nopean palvelun. Suurempien tuotteiden toimitusaika saattaa olla hieman normaalia pidempi johtuen käytännön järjestelyistä. Ilmoitamme Teille poikkeuslähetyksistä. Käytettäessä erillisen kuljetusyhtiön palveluita, saattaa ilmoitus saapuvasta lähetyksestä tulla heidän kauttaan.

6. Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät käytössämme olevien kuljetusyritysten rahdin ja pakkauskulut. Myös nouto myymälästämme (Riihitie 3, Ilmajoki) on mahdollista.

Toimitamme tilaukset valitsemanne toimitustavan mukaisesti. Käyttämämme toimitusehdot ja -hinnat ovat kuljetusyhtiöiden toimitusehtojen mukaisia. Emme vastaa heidän tekemistä muutoksista palveluiden tarjoamiseen.  Valitsethan huolellisesti toimitustavan, sillä toimitamme paketin valintasi mukaisesti.

Huom! SS Datapalvelu Oy pidättää oikeuden muuttaa Postin Pikkupaketti ja Matkahuollon XXS -paketti normaaleiksi toimipisteestä noudettaviksi paketeiksi, mikäli paketin koko ylittää kyseisten pakettien enimmäiskoon ja/tai painon. Olemme lisäämässä koko ajan paino- ja mittatietoja tuotteisiimme, joten tarkistathan tuotteen Lisätiedot -välilehti. Tällä ei ole vaikutusta asiakkaan tekemän tilauksen toimitushintoihin.

6.1. Toimitusosoite

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteensa tarkasti. SS Datapalvelu Oy ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun valitsemasi tavarantoimittaja on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

6.2. Toimitukset useassa eri lähetyksessä

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tämä saattaa johtua muuttuvasta varastotilanteestamme. Tällaisissa tapauksissa asiakas maksaa ainoastaan yhdet toimituskulut, SS Datapalvelu Oy vastaa viivästyneiden tuotteiden toimituskuluista.

6.3. Toimituksen seuranta

Pakattuamme ja lähetettyämme tilauksesi lähetämme sinulle sähköpostitse kuittauksen asiasta, siihen ei tarvitse vastata. Jos tuntuu, että tilauksen toimitus kestää tavanomaista pidempään, voit tiedustella asiaa asiakaspalvelustamme (asiakaspalvelu(at)datapalvelu.fi). Yleisin syy tilausvahvistuksen ja kuittausviestin puuttumiseen on virheellinen sähköpostiosoite tai puhelinnumero.

6.4. Lähetyksen saapuminen ja luovutus

Kun lähetys on noudettavissa valitsemastasi toimituspaikasta, toimittaja (yleensä Posti tai R-kioski) lähettää sinulle tekstiviestin. Huomaa, että saadaksesi lähetyksen saapumisesta tekstiviestin, sinun on ilmoitettava tilauksen yhteydessä oikea ja toimiva matkapuhelinnumerosi. Puhelinnumeroasi ei luovuteta muihin tarkoituksiin. Ota henkilötodistus mukaan, kun noudat lähetystä myymälästämme.
Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Postiin tai R-kioskille. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Ilmajoelta. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudestaan.

6.5. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, on yhteydessä tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Pakkauksen päälle näkyvät vauriot on ilmoitettava lähetystä vastaanotettaessa, Postin tai R-kioskin edustajalle, koska tiekuljetuslakien mukaisesti rahdinkuljettajan ei tarvitse jälkeenpäin hyväksyä reklamaatiota, joka koskee näkyvää vauriota. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

Avatkaa pakkaukset heti, sillä ns. piilovauriot, jotka eivät näy pakkauksen päälle, on reklamoitava SS Datapalvelu Oy:lle 7 päivän sisällä vastaanottamisesta. Ottakaa myös huomioon, että myyjän on ehdittävä tehdä ilmoitus rahdinkuljettajalle ennen 7 päivän määräajan täyttymistä, joten on tärkeää, että ilmoitatte vaurioista viipymättä. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.6. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu(at)datapalvelu.fi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä SS Datapalvelu Oy:lle samana päivänä kuin tuote on vastaanotettu. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.7. Epäselvissä tapauksissa, jos asiakas ei ole edellä mainittua näkyvää vauriota ilmoittanut rahdinkuljettajalle tai edellä mainittua ns. piilovauriota määräajan sisällä ilmoittanut SS Datapalvelu Oy:n asiakaspalveluun, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.8. Kuluttajakaupan sääntöjen mukaisesti SS Datapalvelu Oy on vastuussa tuotteesta, jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä SS Datapalvelu Oy:lle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

7. Henkilötiedot

7.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan SS Datapalvelu Oy:n asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain SS Datapalvelu Oy:n asiakaspalvelukäytössä.

7.2. SS Datapalvelu Oy ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää SS Datapalvelu Oy:tä poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

8. Vaihto- ja palautusehdot

8.1. Jos haluat vaihtaa tai palauttaa virheellisen tuotteen, ota ensin yhteys SS Datapalvelu Oy:n asiakaspalveluun joko soittamalla 040 837 3900 tai sähköpostilla asiakaspalvelu(at)datapalvelu.fi.

Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä. Tuotteet tulee palauttaa samassa paketissa kun se on Teille lähetettykin.

Tuotteita ei saa palauttaa sopimatta siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa. Emme lunasta palautuksia, joista ei ole sovittu ennakolta asiakaspalvelumme kanssa.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

– Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

– Sähköpostiosoitteesi

– Pankkitilinumerosi mahdollista rahanpalautusta varten

– Kopio SS Datapalvelu Oy:n tilausvahvistuksesta

Palautusosoite:

SS Datapalvelu Oy
Riihitie 3
60800 Ilmajoki  

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tilauksesta.

Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Postiin tai R-kioskille. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Ilmajoelta. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudestaan.

8.2. Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus verkkokaupasta ostetuille tuotteille. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Huom.! Palautusoikeus ei koske sähköisesti ladattavia (ESD) -tuotteita.

8.3. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen ja pakkauksen on oltava kunnoltaan täysin vastaava kuin toimitettaessa.

8.4. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana eikä siinä saa näkyä käytön jälkiä.

8.5. Verkkokaupan 14 päivän palautusoikeus ei koske tapauksia, joissa asiakas käy itse myymälässä tilaamassa tuotteet.

8.6. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 9.

8.7. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

8.8. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan SS Datapalvelu Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

9. Palautuksesta aiheutuvat kulut

Asiakas vastaa palautuskuluista kokonaisuudessaan itse.

Kuluttajaviraston ohje etäkaupan palautuksista löytyy osoitteesta: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/

10. Takuu

10.1. Asiakkaan tulee säilyttää SS Datapalvelu Oy:n lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

10.2. SS Datapalvelu Oy antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

10.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat/laitevalmistajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana. Takuun alaiset tapaukset tulee aina sopia myyjän (SS Datapalvelu Oy) tai laitetoimittajan kanssa.

11. Reklamaatiot

11.1. SS Datapalvelu Oy vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on tehtävä kirjallinen huomautus Postille tai R-kioskille vastaanottohetkellä ja lisäksi ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohdan 6.5. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Vialliset tuotteet palautuvat aina SS Datapalvelu Oy:lle, ellei muuta ole myyjän ja ostajan välillä sovittu. Viallisen tuotteen hävittäminen tai jälleenmyynti ilman SS Datapalvelu Oy:n lupaa on kielletty.

11.2. Jos tuotteessa normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin SS Datapalvelu Oy:n asiakaspalvelu opastaa tuotteen korjauttamisessa. Takuukorjaamisen suorittaa ensisijaisesti tuotteen maahantuoja. Myös SS Datapalvelu Oy:llä on oikeus korjata virheellinen tuote, toissijaisesti vaihtaa se toiseen vastaavaan tuotteeseen. Kaupan purku tulee kysymykseen vasta, mikäli korjaus tai vaihto ei onnistu. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta SS Datapalvelu Oy:n asiakaspalveluun (asiakaspalvelu(at)datapalvelu.fi) välittömästi sen havaittuaan, neuvomme asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

11.3. SS Datapalvelu Oy ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista tai teknisistä vioista.

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista. Esim. tietokoneen tai muun sähköisen laitteen käytöstä todella likaisissa tai kosteissa olosuhteissa.

12. Muut ehdot ja vastuut

12.1. SS Datapalvelu Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä suunnitteluvirheistä, jolloin esimerkiksi tietokoneen toimintakapasiteetti ei riitä suunniteltuun käyttöön, laite ei mahdukaan suunniteltuun tilaan tai toimintaympäristö on ko. laitteelle sopimaton. SS Datapalvelu Oy ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on käytetty sellaisessa ympäristössä (esimerkiksi ulkoilmassa), että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton. Lue siis aina tuoteseloste tarkasti ennen tuotteen tilaamista! Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

SS Datapalvelu Oy pyrkii varmistamaan, että tiedot sen verkkosivustolla ovat paikkansapitäviä, täydellisiä ja ajantasaisia, mutta ei vastaa paikkansapitämättömistä, epätäydellisistä tai virheellisistä tiedoista, jotka on julkaistu tällä sivustolla.

SS Datapalvelu Oy pidättää oikeuden tehdä muutoksia näihin käyttöehtoihin minä tahansa ajankohtana ilman ennakkoilmoitusta erityisesti tuotteiden, tuotekuvausten, palveluiden, hintojen ja/tai saatavuuden suhteen.

12.2. SS Datapalvelu Oy ei ole vastuussa viivästyksistä, vahingoista tai velvoitteiden täyttämättä jättämisestä, mikäli tämä johtuu sen kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta ylivoimaisesta esteestä (force majeure).

12.3. Tämä sivusto on rakennettu perustuen nykyiseen tietämykseen ja käytettävissä olevaan tietoon. SS Datapalvelu Oy ei siten takaa eikä vakuuta suoraan eikä epäsuorasti, että tämän sivuston sisältö on täydellinen, virheetön, luotettava tai ajantasainen eikä loukkaa kolmansien osapuolien oikeuksia eikä sitä että tätä verkkosivustoa voidaan käyttää ilman keskeytyksiä, vikoja tai viruksia. Sivustolla tarjottu tieto ei muodosta SS Datapalvelu Oy:lle minkäänlaista takuuta, vakuutta tai vastuuta. Sivustolle pääsy ja sen käyttö samoin kuin tarjottuun tietoon luottaminen on omalla vastuullanne.

12.4. SS Datapalvelu Oy:n verkkosivusto ja tiedot, joihin sivustolla viitataan, on tarkoitettu tiedottamiseen ja myyntiin. Tämän sivuston tiedot eivät muodosta sitovia tarjouksia.

12.5. SS Datapalvelu Oy ja/tai henkilöt, joiden tehtäväksi olemme antaneet tämän verkkosivuston luonnin, suunnittelun ja tarjoamisen, eivät ota vastuuta suorista tai epäsuorista vahingoista, kustannuksista, tappioista tai vastuista, jotka ovat seurausta sivustolle pääsystä, sivuston käytöstä tai sen käytön esteistä, sisällön muutoksista, virheistä tai muiden sivustojen käytöstä.  Joissakin tapauksissa SS Datapalvelun sivustojen linkit vievät teidät sivustojen ulkopuolelle. SS Datapalvelu Oy ei ole missään vastuussa tällaisten kolmansien osapuolten sivustojen sisällöstä, niiden tietojen paikkansapitävyydestä eikä toiminnoista. Linkit on tarjottu vilpittömässä mielessä, eikä SS Datapalvelu Oy ota vastuuta linkitetyillä kolmansien osapuolten sivustoilla tapahtuvista muutoksista.

12.6. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

13. Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa sivuston käyttöehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin käyttöehtoihin.

SS Datapalvelu Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Huom.! Ongelmatilanteissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sinuun sähköpostitse, joten ilmoitathan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteesi tilauksesi yhteydessä.

14. For our international customers

These web pages are only in Finnish language. However, we can serve our customers also in English via e-mail or telephone, if needed.